Flikar

lördag 4 oktober 2008

Kanelbullelördag.


Kanelbullens dag började regnig och kall men slutade med lite sol och värme. Vi har varit och inhandlat rännkrokar till garaget och några extra steg till hustaket, så sotaren kan komma upp ordentligt till skorstenen. Han ska nämligen sota den på tisdag.
Ja, och så köpte vi ju förstås kanelbullar! Sen blev det besök hemma hos Anna & Gusten för en fika.
Hemma har Johan snickrat lite på garaget och jag har målat. Det har varit rätt lugnt på den fronten annars den senaste tiden. Det tar rätt lång tid för det målade att torka och så måste vi ta hem mer virke. Det blir ju mörkt tidigt om kvällarna nu för tiden också så det blir inte nått gjort efter jobbet heller.
Jag är lite förgrymmad över att jag inte hunnit fota så mycket i sommar, nästan all tid gick ju åt till bröllopsplaneringen och garagebygget, så jag försöker hitta tillfällen så fort möjlighet finns nu. Idag gick jag ut en sväng på eftermiddagen och rastade kameran. Blev några höstbilder ialla fall. Ska lägga upp ett par i fotoalbumet sen tänkte jag. Ni får hålla utkik! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar