Flikar

onsdag 3 september 2008

Rapport från sjukstugan.


Survival-kit.


Dagen har spenderats med följande:
1. Tvättat handdukar åt mamma då deras tvättmaskin är trasig och reparatören fortfarande efter en vecka inte lyckats få tummen ur för att komma och kika på/laga den. Tur att mina föräldrar har en dotter med en fungerande tvättmaskin som inte bor så långt bort. Den där reparatören kan fethaja att jag kommer skicka en faktura och debitera honom tvättavgifter. Och det blir framkörningsavgift också!
2. Sett filmen "PS. I Love You" och gråtit floder. Typ i två timmar. Men jag rekommenderar att se filmen ändå. I allt det sorgliga så var den trots allt fin.
3. Läst klart "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Magdalena Graaf och gråtit lite till. Superbra bok, läs den om du inte redan gjort det.
4. Fått huvudvärk p.g.a. allt gråtande.
5. Druckit en massa te. Och sen har jag druckit en massa mer te. I think I'll become English if I keep on like this!!
6. Surfat runt en massa på nätet. Hoppar mellan vänner och bekantas men även helt okända människors bloggar. Där här med bloggandet är en himla rolig företeelse.
7. Diskuterat Guds vara eller icke vara med Guds-troende "dörrknackare". Nu är ju inte jag speciellt intresserad av Gud, Bibeln o.s.v. men det kan vara intressant att diskutera religion ibland. Alla har ju rätt att tro och tycka vad de vill liksom och dessutom; "kunskap är inte tungt att bära på" som en av kvinnorna uttryckte det. Jag fick två små broschyrer att läsa, den ena om Satan som styr vår värld och den andra om Gud som snart kommer att göra slut på allt lidande genom att förvandla jorden till ett Paradis (igen). Men man var tydligen tvungen att vara troende för att få bo i Paradiset (om jag fattat saken rätt?). Skit också, jag antar att jag måste flytta då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar