Flikar

tisdag 2 september 2008

Here we go again.

Tycker jag är sjuk ofta nu för tiden. Det är väl inte utan orsak vi ibland kallar min arbetsplats för "vuxendagis"... Strax efter klockan tolv idag lämnade jag jobbet och satte mig på bussen hem. Orkade inte vara kvar, förkylningen har övertagit kontrollen över min kropp så det var bara att erkänna sig besegrad och bege sig hemåt. Så nu är det soffliggande läge, en massa te med honung, vatten och febernedsättande tabletter som gäller. Jippi vad skoj! Inte... Tur att jag har en sån snäll och peppande make ialla fall. Imorse, på vägen in till jobbet, försökte han nämligen få mig att känna mig lite friskare:

J: Hur känner du dig idag då?
L: Sådär, det är inte bättre än igår ialla fall.
J: Men du låter bättre!
L: Haha, host host, låter bättre?! Hör du inte hur konstigt jag låter?!! (min röst lät verkligen inte som normalt)
J: Nää, du låter bra...

En timme senare konstaterar mina jobbarkompisar att jag låter mycket sämre idag...
Tack ändå för försöket älskling.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar