Flikar

onsdag 13 augusti 2008

Både nytta och nöje.


Johan posar framför rosbuskarna på Solliden.


Jag mumsar lakritspuck i Kårehamn.

Jag höll precis på att skriva dagens inlägg i bloggen när min dator valde att bråka med mig. Något lustigt (eller snarare ganska olustigt) var det, för internet fungerade inte. Provade alla möjliga knep för att få det att fungera igen men när datorn inte ens ville starta om så det fick bli "nu-du-din-datorj*vel-får-du-så-att-du-tiger" knappen (ni vet den där stora knappen man har på burken, kallas även on/off knapp tror jag). Och nu verkar allt fungera som det ska igen (peppar, peppar...). Får bli en liten kortare version av vår dag helt enkelt. Häng med nu, för det går undan!

Bygatan -bruuuummm- Kalmar: Hämtade mer grundfärg och en provburk med "almegrön" till garagepanelen.
Kalmar -bröööööm bröööm- Solliden slott: Turistade lite i solvärmen; kollade in parken, fotade och såg prins Carl Philips fotoutställning. Enligt min åsikt var det inte mycket att ha (sorry Calle).
Solliden slott -brööm svoooosch- Ninnis kroppkaksbod i Källa: Utsvultna efter promenaden i parken så åt vi kroppisar hos välkända Ninnis. Johan gav dom betyg godkänt, jag petade som vanligt bort allt fläsk.
Ninnis kroppkaksbod i Källa -bruum bröömm- Kårehamn: Jag ville fota fiskebåtar men det fanns inga fina. Här finns däremot en fin fiskaffär, men fulla i magen på kroppisar blev det glass och kaffe istället.
Kårehamn -bruuuum bröm brööm- Kapelludden, Bredsättra: Lisa fotosession. Det tre meter höga korset, fyren, S:ta Birgittas kapell och fiskebodarna fastnade på bild. Så vackert att fota här!
Kapelludden, Bredsättra -brum brum- hem till Bygatan: Jag somnade (ja, i racerstolen!) någonstans på denna sträckan. Johan måste kört väldigt lugnt och försiktigt... ;)
Hemma igen: Grundmålade klart den panel som var färdigsågad och provmålade sen lite med den "almegrönt". Mmm, vi får fundera på den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar