Flikar

måndag 7 juli 2008

Garage på g!


Idag har både min och Johans pappa varit hemma hos oss och snickrat på garaget medan vi jobbade. Nästan hela stommen till ena långväggen blev klar, så fortsätter de i denna takten har vi alla väggarna stomresta inom en vecka! Och det vore ju inte helt fel om man ser till tidspressen vi har... Vi har ju tyvärr inte semester än på två veckor så deras hjälp är inte bara väl behövd utan också ytterst tacksamt mottagen! Johan jobbar så mycket han hinner, både helger och efter jobbet, men utan våra respektive fäder skulle vi varken hinna i tid eller veta riktigt hur vi ska göra. Men än är vi inte i hamn, så att säga, så vi får fortsätta hålla våra tummar för att garaget blir klart med väggar och tak till bröllopsfesten.

Själv har jag faktiskt också fått lite gjort idag inför the big day. Jag har beställt (sprit)resa till mig & Johan till Tyskland, så vi kan bunkra för festen, och så har jag pratat med Skatteverket angående namnbyte. Man får ju inte byta efternamn hur som helst och detta ställer till det för oss, som vill ta bådas efternamn, kan man ju lugnt säga. Att det finns regler kan jag förstå, men inte att alternativen för efternamnsbyte är reducerat till tre alternativ! Och när vi äntligen hittat ett sätt att kringgå reglerna, för att få heta så som vi vill (alltså bådas efternamn), så visar det sig att då får våra framtida barn inte heta likadant som vi!!!!! Så nu känns det som vi är tillbaka på ruta ett. Riktigt surt vill jag lova. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar